donderdag 13 november 2014

Flowers For Pia

Lotte Martens woont gewoon toevallig bij ons in de buurt.
En we kwamen haar gewoon toevallig tegen op de DIY Fashion Fair.

Je hebt zeker al creaties van haar hand zien passeren in de edities van het La Maison Victor-Magazine. Ze maakt meer dan stoffen alleen, ook ontwerpt en print ze met passie kaartjes, tapijten, tegels, en nog veel meer. Lotte staat er echter niet alleen voor. Bie en Karen helpen haar om haar droom te realiseren. Ze onderzoeken en testen ook de specifieke materialen die ze gebruiken van a tot z. Ze zijn absolute toppers in hun vak. Want een vak dat is het, het is meer dan een job.

Maar hun stoffen zijn niet gewoon. Ze zijn eerder buitengewoon. Je zag ze misschien al op de DIY-Fashion Fair in Hasselt dit najaar. Wij zagen ze daar ook. En waren direct verkocht.
De stoffen zijn met de hand geprint. Dat zie je en dat is prachtig. Geen enkel paneel is identiek hetzelfde. Ze zijn op een eerlijke en originele manier ontworpen en vervaardigd, in kleine oplages. In Vlaanderen dan nog wel. Lotte Martens liet niets aan het toeval over. Ze heeft werkelijk alles zelf gedaan. Tot en met het afleveren van de stof.

Lotte Martens koos 2 online shops die de eer kregen om hun collectie in het assortiment op te nemen. En Bambiblauw is een van die 2 gelukkigen. Wij stellen de volledige collectie dus met veel fierheid aan jullie voor.







De 6 viscose/polyester-stofjes vallen heel fijn en zijn de ideale stofjes voor (dames)kleding. De 3 satijnen stofjes zijn echte eyecatchers voor wanneer het ietsje meer mag zijn. Nergens online zijn stoffen te vinden van deze kwaliteit en met deze eenvoudige maar prachtige prints.
Ik doe er mezelf in ieder geval eentje kado voor de feestdagen.





Bij aankoop van een of meerdere panelen van de Lotte Martens-stoffen krijg je een geprinte draagtas kado (zolang de voorraad strekt).


Neem zeker eens een kijkje in de webshop.
Zie je de stof graag eens in het echt? Dan kan je komen kijken en voelen op "Handmade in Belgium" aan onze stand in het Modemuseum in Hasselt op 7 december.



6 opmerkingen:

  1. Wat een knappe stoffen seg... Ga ik toch zeker eentje van moeten hebben... Moeilijke keuzes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook verkocht op de Fair, heb er toen zelfs over geblogd! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het mooiste wat ik de laatste jaren zag… <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag ze ook op de fair en was meteen verkocht. Zo schoon! Ik heb mezelf toen ook getrakteerd op twee broches. Daar zou nu perfect zo'n schoon kleedje bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige stofjes! Proficiat! Als ik er een zou kiezen, dan is het de stof met de klaprozen. Een van mijn beste vriendinnen is vorige maand bevallen van een schitterende dochter 'Poppy'. Ze hebben mij gevraagd om haar doopkleedje te maken en het lijkt me geweldig leuk als ik dat in deze stof kon maken!
    (sieglien_van_damme@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen